
Akademia Górnośląska
Akademia Górnośląska
Prelekcje
Inni prelegenci

Katarzyna Winiarek
Językoznawczyni, Trenerka Myślenia Krytycznego, dyrektorka Instytutu Krytycznego Myślenia i certyfikowana Brain Coach. Od lat tworzy i wdraża programy szkoleniowe dla szkół, rodziców i biznesu, wspierając rozwój kultury myślenia i refleksyjnego przywództwa.
więcej
Marek Grzywna
Trener edukacyjny i biznesowy, nauczyciel informatyki oraz dyrektor szkoły policealnej. Finalista prestiżowego konkursu Global Teacher Prize 2025 (TOP 50 na świecie), laureat tytułu Intel Global AI Shaper (2021) oraz wyróżniony w ogólnopolskim plebiscycie Nauczyciel Roku 2022.
więcej
André Stern
Jest profesjonalnym muzykiem, kompozytorem, lutnikiem, dziennikarzem oraz pisarzem. Biegle włada pięcioma językami, ma rozległą wiedzę w dziedzinach informatyki, astronomii oraz fotografii. Nigdy nie chodził do szkoły.Jest bohaterem głośnego filmu dokumentalnego o edukacji Alfabet z 2013 roku w reżyserii Erwina Wagenhofera.
więcej
Oliwia Trójniak
Autorka 8 kursów online. W mediach społecznościowych występuje jako Bee Smart by Oliwia. Na co dzień prowadzi zajęcia z języka angielskiego i matematyki dla dzieci, łącząc myślenie wizualne z mnemotechniką. Dzięki kreatywnym ćwiczeniom, zabawnym grom i inspirującym aktywnościom rozbudza ciekawość młodych ludzi i zachęca ich do samodzielnej eksploracji języka.
więcej
dr Aleksandra Minczanowska
Aleksandra Minczanowska – pedagog, wykładowca akademicki, terapeuta SAS. Od lat z zachwytem towarzyszy dzieciom, rodzinom i studentom w odkrywaniu ich potencjału i sensu rozwoju. Prowadzi Fundację EDuAkcja, tworząc społeczność rodzin w edukacji domowej. W Szkole w Chmurze egzaminator i opiekun nauczycieli. Nieustannie doskonali swoje kompetencje, prowadzi webinary i spotkania dla licealistów i rodziców, dzieląc się wiedzą o mózgu i relacjach.
więcej
prof. dr hab. Przemysław Bąbel
Psycholog, profesor w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, prodziekan ds. naukowych Wydziału Filozoficznego UJ, przewodniczący Rady Dyscypliny Psychologia UJ oraz członek Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk. Autor przeszło 140 publikacji naukowych, w tym m.in. książek „Trening pamięci. Podręcznik trenera” (PWN, 2024) i „12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć?” (GWP, 2015)
więcej
lek. Katarzyna Stewart
Lekarka specjalistka Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Obecnie pracuje w Centrum Zdrowia Dziecka gdzie pomaga małym pacjentom. Studia medyczne ukończyła na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu w 2015 roku. Od tego czasu pracuje z pacjentami.
więcej
Hanka Warchałowska
Certyfikowana trenerka „Rosnę z uważnością”, pedagog, tutor, coach, entuzjastka odpoczywania i dbania o siebie, trenerka TUS, trenerka metody Kid’s Skills. Autorka piosenek i publikacji „Wyciszanki Cioci Hanki”. Wydała książki: „Okruszki uważności. Alfabet Mysi Gryzińskiej.”, która zabiera nas w świat ćwiczeń oddechowych, krótkich zatrzymań i zachwytów nad tym, co nas otacza, a także „Mysia czeka na Święta” to propozycja na grudniowy, często zabiegany czas
więcej
Gabriela Borowczyk
Trenerka, facylitatorka i ekspertka myślenia wizualnego. Twórczyni marki FLIPOWANIE®, autorka Kart Archetypów i pasjonatka rozwoju osobistego. Od lat szkoli trenerów, nauczycieli i liderów, jak rysunkowo przekazywać wiedzę tak, by zostawała w głowie i sercu. Magię rysunku łączy z praktyką facylitacji graficznej, ucząc jak wizualizować nawet najbardziej skomplikowane pomysły.
więcej
Barbara Olszewska
Pedagog specjalny, licencjonowany superwizor PLTB, certyfikowany terapeuta behawioralny, oligofrenopedagog oraz tyflopedagog.
więcej
dr Marzena Żylińska
Budząca się szkoła, Edukatorium
Zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia i warsztaty, pisze artykuły i książki. Od wielu lat zajmuje się również tworzeniem materiałów dydaktycznych, umożliwiających uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia.
więcej
dr Marek Kaczmarzyk, prof. UŚ
Uniwersytet Śląski
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.
więcej