
Zrozumieć trudności w nauce. Perspektywa psychiatry dzieci i młodzieży
lek. Katarzyna Stewart
Niechęć do nauki, problemy z koncentracją, brak motywacji – to nie zawsze kwestia lenistwa czy złych nawyków. Czasem to sygnał, że dziecko mierzy się z czymś więcej.
Podczas prelekcji Katarzyna Stewart – lekarka psychiatra dzieci i młodzieży – pokaże, jak zaburzenia lękowe, depresyjne i inne trudności psychiczne wpływają na procesy uczenia się. Z perspektywy klinicznej i praktycznej opowie o tym, co dzieje się w głowie dziecka, które nie może się skupić, zapamiętać czy zmobilizować do działania.
W trakcie spotkania:
- dowiesz się, jak rozpoznać niepokojące sygnały i kiedy warto szukać pomocy,
- zrozumiesz, jak psychika dziecka wpływa na jego zdolności poznawcze,
- poznasz sposoby wspierania dziecka z trudnościami emocjonalnymi w nauce.
To wystąpienie dla wszystkich, którzy chcą być bliżej dzieci i młodzieży — nie tylko jako nauczyciele, ale jako uważni dorośli.
Bo zanim zaczniemy wymagać – warto najpierw zrozumieć.